תסריט הבלהות של לפיד: "הרשימה המשותפת תקבל 50 מנדטים וישראל תחדל להיות מדינה יהודית"

ישראל פריי 1 Comment on תסריט הבלהות של לפיד: "הרשימה המשותפת תקבל 50 מנדטים וישראל תחדל להיות מדינה יהודית"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום מדיני מעל גבי הפודיום של אוניברסיטת בר אילן, בחר היום יו"ר יש עתיד, מועמד לראשות הממשלה -לפחות בעיני עצמו- להשתמש אף הוא בבמה זאת כדי לפרוס את עמדותיו המדיניות, ולקרוא תיגר על מדיניות שותפו עד לפני כשנה, ראש הממשלה נתניהו.

"אבי לא בא הנה מהגטו כדי לחיות במדינה דו לאומית, אלא בארץ היהודים – ואם לא ניפרד מהפלסטינים, יהדותה של ישראל עומדת בסכנה", אמר לפיד, "הפלסטינים יבואו אלינו בגיבוי מלא של העולם וידרשו שאם לא מדינה, יקבלו זכויות אזרחיות וזכות הצבעה. הם יתחילו בירושלים, עם ראש עיר פלסטיני שאחראי על זמני התפילות בכותל המערבי, וימשיכו בכנסת, כשהרשימה המשותפת תקבל 50 מנדטים וישראל תחדל להיות מדינה יהודית. זו התוכנית שלהם. הסדר אזורי ישקם את מעמדו הבינלאומי ויאפשר לנו לעצב לילדינו ולעצמנו עתיד טוב בהרבה".

לפיד, שנאם ב"פורום בכירי המשק" הרבה לתקוף את מדיניות נתניהו ביחסיו עם ארה"ב ובהסכם הגרעין האיראני. "כפי שיודע כל מי שישב עם בנימין נתניהו בפורומים ביטחוניים בכירים, אין לו שום דרך ושום רעיון איך לשפר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

"נתניהו צדק לגמרי בכך שנאבק בהסכם הרע והבעייתי, והוא הופך את איראן לשחקן מרכזי – ומה שיותר גרוע, לשחקן לגיטימי – במזרח התיכון", אמר לפיד, "אבל כשל לגמרי בדרך ניהול המאבק. במקום שהבית הלבן, מחלקת המדינה והקונגרס האמריקני – רפובליקנים ודמוקרטים כאחד – יסייעו לישראל במאבק לשיפור ההסכם, נתניהו נכנס לפוליטיקה האמריקנית ביהירות וברגל גסה, ופגע באינטרסים הישראלים. הוא הפך את הממשל והמפלגה הדמוקרטית לאויבים, וממשלת ישראל לגרורה של המפלגה הרפובליקנית. הוא יצר עימות חזיתי עם הממשל בדיוק ברגע שבו היינו הכי זקוקים לממשל, והתוצאה – כישלון לרוחב כל החזית, הפסד בנוק אאוט".



1 תגובות

מיין תגובות